پیامک بهاری با موضوع مهدویت
با فرا رسیدن ماه اردیبهشت ، ماه گل و ریحان تصمیم گرفتیم تا پیامکهای مهودی بهاری را برای شما عزیزان آماده استفاده کنیم.برای دیدن متن آنها به ادامه مطلب بروید...
با فرا رسیدن ماه اردیبهشت ، ماه گل و ریحان تصمیم گرفتیم تا پیامکهای مهودی بهاری را برای شما عزیزان آماده استفاده کنیم.برای دیدن متن آنها به ادامه مطلب بروید...
وی افزود: با این حال ما بهار دیگری هم داریم که هر روز و به خصوص هر صبح جمعه باید انتظارش را
بکشیم. باید
جان را آذین ببخشیم و با پالایش آلودگی های درون، خود را به زیبایی ها بیاراییم.
امیدیان افزود: این بهار، دیگر از جنس بهار
نوروز نیست؛ بلکه بهار جان ها و احیاگر دل هاست. پس باید هرچه بیشتر
به استقبال و پیشواز آن رفت و انتظارش را کشید.
این فارغ التحصیل مرکز تخصصی مهدویت در
ادامه سخنان خود گفت: با آمدن بهار، باران فراوان،
غرش رودها و جوشش چشمه ها و نهرها را شاهد هستیم و باید عنوان کرد که حضرت مهدی
(عج) خود ابر باران خیز و چشمه جوشان است.
وی افزود: در جلد یک کتاب ارزشمند کافی
در صفحه 198 حدیثی به نقل از معصوم (ع) نگارش شده که آمده است: « امام ابر بارنده باران پیاپی، آسمان
سایه افکن، زمین گسترده، چشمه جوشان برکه و گلزار است.»
امیدیان ادامه داد: مهدی (عج) هرجا قدم
نهد، به آن سرسبزی و نشاط می بخشد و خضروار در هر منزلی اقامت گزیند، آنجا را خرم
و باطراوت می کند. در همین زمینه در کتاب روزگار رهایی آمده است: «[امام مهدی (عج)]
در هیچ مکانی اقامت نمی کند، جز آنکه از مقدم او چشمه ها می جوشد. پس گرسنگان را
سیر و تشنگان را سیراب می کند».
امیدیان ادامه داد: هنگام فرا رسیدن بهار نوروز، طبیعت دوباره حیات می یابد، گیاهان سبز می شوند و درختان
شکوفه می دهند، اما هنگام رسیدن بهار مهدی
(عج) سرسبزی حیرت انگیزی طبیعت و سراسر زمین را فرا می گیرد.
وی ادامه داد: وقتی که بهار طبیعت می رسد، زمین های حاصلخیز سرسبز می شوند، اما هنگامی که بهار ولایت منجی عالم بشریت می آید، دیگر خبری از خشکسالی و زمین های
بایر و کویر در هیچ جا و هیچ زمانی نیست.
امیدیان افزود: در حدیثی از امام علی (ع)
نقل شده است؛ «هنگامی که قائم آل محمد (عج) ظهور کند، آسمان باران خویش را فرو می فرستد و زمین گیاهان
خویش را بیرون می فرستد و ... تا جایی که اگر زنی از عراق تا شام برود پای خود را
جز بر روی گیاه نگذارد ... و ترسی برایش نخواهد بود»
وی در پایان سخنان خود گفت: طبق آنچه که
از روایات و احادیث به ما رسیده است با آمدن بهار
مردمان و خرمی دوران، زمین مانند نوعروس خود را برای اهل زمین زینت می بندد؛ اما
زیباتر آن است که منتظر بهار واقعی ماند
که با آمدن حضرت قائم (عج) روح در کالبد انسانی و طبیعت دمیده می شود.
منبع:فارس
وی افزود: در جلد دوم منتخب میزان الحکمة در
صفحه 753 و حدیث شماره 4704 از امام جعفر صادق (ع) نقل شده است که «هیچ نوروزی
نیست، مگر اینکه ما در آن روز منتظر فرج هستیم.»
حقیان ادامه داد: این حدیث بیانگر این است که
هم زمان با شکوفایی بهار طبیعت، شاهد بهار حکومت و دولت کریمه امام عصر (عج) خواهیم بود.
امام جمعه بندر انزلی در ادامه سخنان خود
اظهار کرد: ارتباطی عمیق میان نوروز به عنوان سنت ایرانیان و اندیشه مهدویت که یک
اعتقاد عمیق دینی است، وجود دارد.
حقیان تأکید کرد: این ارتباط را می توان با
توجه به حدیث نقل شده اثبات کرد.
وی افزود: همزمان با تولد دوباره طبیعت و آمدن
فصل بهار، امام زمان (ع) ظهور خواهد کرد. بنابراین نوروز باستانی
همانطور که در اندیشه ملی ما یک روز فرخنده است، در اندیشه شیعی و اسلامی ما نیز
گرامی و مقدس است.
امام جمعه بندر انزلی در ادامه گفت: ما برای
درک عید نوروز و قرار گرفتن در فضای عید،
کارهایی مانند نظافت، آراستن خود منزل، رفع کدورت ها، صله رحم و دیگر کارهای نیک و
پسندیده را انجام می دهیم و برای درک عید ظهور هم به آمادگی هایی لازم داریم.
از جمله القاب امام عصر (ع) ربیع الأنام (بهار مردمان ) و نَضره الأیّام (سرسبزی دوران) است. با تفکر و اندیشه در این القاب زیبای حضرت، می توان به چند مشخصه ی یک خانواده مهدوی دست یافت:
1-شادابی: همانطور که فصل بهار، فصلی آکنده از شادابی، طراوات و نشاط برای طبیعت است، لقب زیبای «ربیع الأنام»، به معنای پیام آور شادابی و سرور برای دلهای مردمان است؛ به همین مناسبت یک خانواده ی امام زمانی لازم است با حاکم کردن نام و یاد آن حضرت بر فضای خانه و بهره مندی از برکت انس با ایشان، محیطی سرشار از نشاط، بالندگی و سرور بیافرینند...حجتالاسلام
احد عبداللهي در گفتوگو با فارس، ضمن استناد به روايات اسلامي و شيعي گفت: با
توجه به منابع روايي و ادعيهاي كه در اختيار ماست، جهان هستي 3 بهار دارد.
وي افزود: يكي از اين بهارها قرآن است
كه به بهار دلها، ناميده ميشود. البته امام علي (ع) درباره قرآن ميفرمايد:
«خداوند قرآن را آبي براي عطش علما و بهاري براي قلوب فقها قرار داده است».
عبداللهي ادامه داد: دومين
بهار هستي با توجه به سخن امام صادق (ع) پيامبر اكرم (ص) است. امام ششم شيعيان در
اين باره فرموده است: «پيامبر (ص) رحمت براي بندگان و بهار سرزمينهاست».
اين دانش آموخته مركز تخصصي مهدويت در
ادامه اظهار كرد: با توجه به عبارت «السلام علي الربيعالانام
و نضرةالايام» كه در زيارتنامه حضرت مهدي (عج) آمده است، حضرت صاحبالامر را به
عنوان بهار مردم و شادي روزگاران معرفي كرد، امام زمان (عج) سومين بهار هستي است.
وي افزود: بهار، پيامآور رويش و شاديهاست
و امام عصر (عج) نيز بهار دلها و سرسبزي روزگاران است.
اين كارشناس مسائل مهدويت ادامه داد:
در بررسي روايات عصر ظهور و دولت مهدي، ما شاهد جلوههاي خاص بهاري هنگام قيام
حضرت قائم (عج) هستيم. روايات ما مملو از جلوههاي بهاري در باره بحث مهدويت است.
عبداللهي افزود: از ويژگيهاي بارز و
برجسته عصر ظهور، بهاري بودن آن است. يعني شكوفايي انسان و رونمايي از همه
استعدادها و ظرفيتهاي وجودي انسان است.
وي تأكيد كرد: تشابهات بسياري بين بهار و امام زمان
(عج) وجود دارد. در بهار، باران فراوان و جوشش رودها را شاهد هستيم و در روايات
نيز امام زمان (عج) تشبيه به ابر بارنده بهاري شده است.
وي گفت: با آمدن بهار، خستگي تابستان،
برگريزان پاييز و سردي زمستان به اتمام ميرسد و با آمدن امام زمان (عج(نيز
ظلمها و ستمها از بين خواهد رفت.
دانشآموخته مركز تخصصي مهدويت ادامه
داد: در اين باره امام رضا (ع) ميفرمايد: «به هنگام ظهور حضرت حجت )عج)
جهان با نور پروردگار ميدرخشد و امام، ميزان را به عدل ميان مردم قرار ميدهد و
ديگر كسي در حق ديگري ستم نميكند».
حجتالاسلام عبداللهي در پايان سخنان
خود گفت: يكي از دستاوردهاي امام زمان (عج) زدودن بدعتها و باطلها به كمك ياوران
خود خواهد بود.