نگاهی غلط(جنسیتی) به زن در جامعه!

از گذشته تا کنون همواره بحث حضور زن در جامعه مطرح بوده است و اینکه آیا زن بایستی در جامعه حضور داشته باشد؟ در صورت حضور، نحوه حضورش چگونه خواهد بود؟ در روزگار ما کفه ترازو به نفع گروهی سنگینی می کند که موافق حضور زن در جامعه اند و هر چه بیشتر می گذرد سنگینی آن افزایش پیدا می کند و نتیجه این روند، وضعیت فعلی جامعه ماست!

در حدیثی از حضرت زهرا (س) آمده است که سعادت زن آن است که هیچ مرد نامحرمی را نبیند و هیچ مرد نامحرمی هم او را نبیند. معمولا بعد از خواندن این حدیث و احادیثی ازاین حیث سعی می کنیم با هنر توجیه هزاران توضیح! برای رد کردن آن بیاوریم زیرا این احادیث را مطابق احولات کنونی روزگارمان نمی یابیم و یا ممکن است با قیافه عالمانه اجرای این احادیث را ناشدنی ،غیرممکن، غیر امروز بدانیم.

اگر کم و بیش اهل مطالعه و تاریخ باشیم باید بدانیم که گوینده این حدیث کسی است که به سهم خود والاترین مشارکت های فرهنگی و سیاسی را در حساس ترین مقاطع تاریخ بشر به خود اختصاص داده است و در مقطع نیاز که حضور خود را در جامعه ضروری می دانسته با تمامی وجود پا به میدان می گذارد و هزینه این حضور را با جان خویش پرداخت می کند. شاید جمع بین آن فرمایش و این عملکرد برای بسیاری دشوار باشد و گروهی به دلیل ضعف خود آن را متناقض ارزیابی کنند یا با حذف یکی از آنها، تکلیف خود را پیدا کنند. یعنی یا به ماندن زن مسلمان در خانه حکم داده اند و یا به حضور بی محابا و راحت و رایج زن در جامعه و اختلاط و تداخل حریم ها تن داده اند...

ادامه نوشته

آیا جاماندن افراد از اصول انقلاب افسوس دارد؟

اخیراً و پس از گذشت قریب به چهار سال از جریان فتنه ۸۸، اظهار نظرهایی از برخی از رجال سیاسی شنیده می شود که شائبه هایی را بوجود آورده است، در این خصوص آراء مختلفی وجود دارد از جمله آنکه برخی معتقدند در این مقطع زمانیِ حساس که کشور در آستانه امتحان مهم دیگری قرار دارد و دشمنان خارجی ملت، از هم اکنون خود را برای بهره گیری از این دوران حساس آماده کرده و با تفرقه افکنی و دشمن تراشیِ داخلی قصد دارند با ملتهب کردن اوضاع داخلی، از این آب گل آلود ماهی منفعت خود را صید کنند، بهتر است که نظام برای جلوگیری از وقوع این حوادث وارد عمل شده و برای حضور یکپارچه تر ملت در انتخابات و همچنین از بین بردن اختلافات به این حربه ی دشمن پاتکی در خور بزند.

- این گروه از سیاسیون معتقدند که برای اتحاد بیش از پیش مردم باید تا جائی که ممکن است از طیف های مختلف وارد عرصه شوند و حتی اگر لازم باشد افرادی را که به سران فتنه شهرت یافته اند، با صرف نظر از اعمال گذشته شان، به این عرصه وارد کنیم و برای اینکه مورد شماتت قرار نگیرند، این بازگشت را مشروط به توبه و اظهار ندامت این افراد کرده اند...

ادامه نوشته

متن سخرانی امام خمینی(ره) در بهشت زهرا

به مناسبت فرارسیدن دهه فجر متن کامل سخنرانی خاطره‌انگیز و تاریخی امام خمینی (ره) در روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ در بهشت زهرا منتشر می‌شود که به شرح زیر است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

 ما در این مدت مصیبت‌ها دیده‌ایم، مصیبت‌های بسیار بزرگ و بعضی پیروزی‌ها حاصل شد که البته آن هم بزرگ بوده، مصیبت‌های زن های جوان مرده، مردهای اولاد از دست داده، طفل‌های پدر از دست داده.

من وقتی چشمم به بعضی از اینها که اولاد خودشان را از دست داده‌اند می‌افتد، سنگینی در دوشم پیدا می‌شود که نمی‌توانم تاب بیاورم. من نمی توانم از عهده این خسارات که بر ملت ما وارد شده است برآیم، من نمی توانم تشکر از این ملت بکنم که همه چیز خودش را در راه خدا داد، خدای تبارک و تعالی باید به آنها اجر عنایت فرماید.

من به مادرهای فرزند از دست داده تسلیت عرض می‌کنم و در غم آنها شریک هستم. من به پدرهای جوان داده، من به آنها تسلیت عرض می کنم. من به جوان هائی که پدرانشان را در این مدت از دست داده اند تسلیت عرض می کنم...(به ادامه مطلب بروید.)

ادامه نوشته

تواشیح شنیدنی ای تو روح روانم

در این پست تواشیحی بسیار زیبا و شنیدنی از آلبوم او خواهد آمد را تحت عنوان ای تو روح روانم برای شما عزیزان آماده دانلود کرده ایم.

دانلود دانلود رایگان(حجم : 783 کیلوبایت)(مدت تواشیح: 3 دقیقه و 19 ثانیه)

رمز فایل:www.emamemonji.ir

فتنه‌ 92 به کارگردانی و بازیگری چه کسانی روی صحنه خواهد رفت؟-قسمت دوم

قسمت اول

5- برجسته‌سازی ناکارآمدی کلیدی برای بحرانی خواندن مشروعیت
با توجه به موارد مطروحه‌ی قبلی، چنانچه مراحل قبل با موفقیت به انجام برسند، سطحی از «بحران ناکارآمدی» در نظام پدید می‌آید و مرحله‌ی تکمیلی آن «بحران مشروعیت» خواهد بود.
پُر واضح است که غرب تلاش دارد در این هنگامه، با بهره‌گیری از فشار تحریم‌ها در این بخش، به عملیاتی ساختن بخش نهایی راهبرد خود بپردازد. چندی قبل روزنامه‌ی «واشنگتن‌پست» به نقل از یک مقام رسمی ارشد آمریکا، این بخش از راهبرد غرب را بدین شرح افشا کرد که هدف دولت اوباما در اعمال تحریم‌ها بر ضد ایران، تضعیف نظام این کشور از راه تحریک و برانگیختن نارضایتی عمومی در ایران است. وی در ادامه تأکید کرده است که «هدف این تحریم‌ها ایجاد نفرت و نارضایتی در خیابان‌های ایران» است.
بی‌گمان همه‌ی این موارد مبتنی بر بازنگری استراتژی آمریکا در قبال جمهوری اسلامی است که توسط تیم امنیتی اوباما، پس از وقوع فتنه در ایران، انجام گرفت. مواد اصلی این سناریو عبارت‌اند از:
الف) تأکید بر به‌کارگیری تهدیدات پیوسته و هوشمند (تهدیدات ترکیبی و هم‌افزا)
ب) تأکید مقامات کاخ سفید بر بهره‌گیری از تحولات داخلی (خصوصاً جریان فتنه) در کنار تحریم‌ها و تهدیدات نظامی
اصلا‌حات؛ بازیگر نقش اول تئاترِ «براندازی»
 
بی‌شک جامعیت تحلیل پیش رو زمانی میسر است که نیم‌نگاهی به پروژه‌ی احیای جریان اصلاحات در یک سال اخیر داشته باشیم. ضمن بررسی‌های صورت گرفته در اندیشکده برهان در طول این مدت، خاتمی و حلقه‌ی مشورتی‌اش در بنیاد باران، در راستای بهره‌گیری از فرصت تحریم‌ها و تهدید‌های دیگر، بر این اعتقاد بودند که نظام در شرایطی بغرنج قرار گرفته و ناگزیر است تا حدودی فضای داخلی را باز نماید؛ خصوصاً آنکه اصلاح‌طلبان دو رانت جدی «شرایط اقتصادی» و«اشتباهات دولت مستقر» را در اختیار دارند...

ادامه نوشته

فتنه‌ 92 به کارگردانی و بازیگری چه کسانی روی صحنه خواهد رفت؟-قسمت اول

قسمت دوم

تحلیل پیش رو به ارزیابی راهبرد طرف خارجی، به ویژه آمریکا و بازوهای داخلی آن درباره‏ی انتخابات ریاست جمهوری در ایران، با توجه به مجموعه‌ داده‌های موجود، می‏پردازد. در این تحلیل به وضوح مشاهده می‌شود برای غرب بسیار حیاتی است ‏که بتواند با استفاده از فرصت انتخابات ریاست جمهوری مجدداً گزاره‏های کلیدی فتنه‌ی 88 را در ذهن مردم احیا و تثبیت نماید.
در این زمینه شاید جدی‌ترین نشانه‌ها را باید در انتشار سرمقاله‌ای دانست که در ارگان وابسته به ناتو منتشر شد. در۲۳دسامبر ۲۰۱۲(3 دی‌ماه سال جاری) «آلون‌بن» در سرمقاله‌ی «المانیتور»، در اعترافی زودهنگام، «هدف نهایی غرب» از فشارهای گوناگون بر نظام ایران را زمینه‌سازی برای «آغاز ناآرامی خیابانی» در ایران ذکر کرده و نوشته است: «مشاهده‌ی پیشرفت‌های ایران موجب شد برخی در نیروهای دفاعی، پارادایم جدیدی را مطرح کنند که به جای توانایی‌های فیزیکی، بر انگیزه‌های ایران تمرکز می‌کند. در واقع این پارادایم تصدیق می‌کند که توسل به نیروی نظامی به تنهایی حاوی پاسخی راضی‌کننده برای چالش ایران نیست. این پارادایم، با اذعان به اینکه اعمال تحریم‌های جامعه‌ی بین‌المللی علیه ایران نقطه‌ی شروع فشار بر حکومت این کشور است، خواستار تشدید فشار بین‌المللی از طریق تحریم‌های بیشتر در کنار فعالیت‌های مخفی علیه برنامه‌ی پرسنل، تأسیسات هسته‌ای و نیز حکومت آیت‌الله‌ها در ایران است. با توجه به احتمال روزافزون وقوع بهار عربی در خیابان‌های تهران، ترکیب فشار اقتصادی و سیاسی می‌تواند آیت‌الله‌ها را به بازنگری در برنامه‌ی هسته‌ای متقاعد کند»...

ادامه نوشته

مناظره علمی امام صادق(ع)

حضرت امام جعفر صادق علیه السلام رئیس مذهب جعفری ( شیعه ) در روز ۱۷ ربیع الاول سال ۸۳هجری چشم به جهان گشود . پدرش امام محمد باقر ( ع ) و مادرش “ام فروه ” دختر قاسم بن محمد بن ابی  بکر می باشد. کنیه آن حضرت : “ابو عبدالله ” و لقبش “صادق ” است . حضرت صادق تا سن ۱۲سالگی معاصر جد گرامیش حضرت سجاد بود و مسلما تربیت اولیه او تحت نظر آن بزرگوار صورت گرفته و امام ( ع ) از خرمن دانش جدش خوشه چینی کرده است . پس از رحلت امام چهارم مدت ۱۹سال نیز در خدمت پدر بزرگوارش امام محمد باقر ( ع ) زندگی  کرد و با این ترتیب ۳۱سال از دوران عمر خود را در خدمت جد و پدر بزرگوار خود که هر یک از آنان در زمان خویش حجت خدا بودند ، و از مبدأ فیض کسب نور می نمودند گذرانید...

ادامه نوشته

ساواکی ها در قاب تلویزیون شما!

مستند «کمیته مشترک» در ۱۰ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای با نگاهی متفاوت به سیستم امنیتی شاه می‌پردازد به شکلی که با دهها نفر از اعضا ساواک و بازجوها و حتی رهبر تیم عملیات ساواک در آن مصاحبه شده است.
بنا براین گزارش در این مستند، بعد از گذشت ۳۴ سال از انقلاب، شکنجه‌گر و شکنجه شده روبه روی هم قرار گرفته و بسیاری از ناگفته‌های سیستم امنیتی فاش می‌شود.
ایمان گودرزی در این باره گفت: ما با سختی زیاد توانستیم تعدادی از شکنجه‌گران و شکنجه شده در سازمان ساواک را پیدا کنیم و آن‌ها در همان مکان شکنجه با یکدیگر رو به رو کنیم.
وی در ادامه افزود: در این مستند شکنجه‌گران بدون هیچ پوشش استتاری -شطرنجی شدن چهره و ...- رو به روی دوربین ما قرار می‌گیرند و به افشاگری فعالیت‌ سازمان ساواک می‌پردازند.
این کارگردان درباره انگیزه ساخت این مستند گفت: یکی از دلایل ساخت «کمیته مشترک، چاپ کتاب «در دامگه حادثه» نوشته مدیر کل اداره سوم ساواک بود که در آن به تطهیر این سازمان پرداخته است.
گودرزی خاطر نشان کرد: «کمیته مشترک» یک مستند بازسازی است و بسیاری از این صحنه‌های مربوط به شکنجه بازسازی شده است، البته این کار با موسسه راهبردی دیده‌بان تولید شده است و بنده از مدیریت این موسسه و سعید جلالیان که به عنوان ناظر پروژه و تولید این اثر تلویزیونی سپاسگزارم.

منبع:فارس

گلچین مدح و سرود از ولادت پیامبر اکرم (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع)

b30b77f3111 گلچین مدح و سرود از ولادت پیامبر اکرم (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع)


ادامه نوشته

روی شمشیر پیغمبر چه چیزی نوشته شده بود؟

مرحوم شیخ صدوق(ره) نقل کرده است که در دستگیره شمشیر رسول اکرم(ص) این چند جمله نوشته شده بود: «صِلْ مَنْ قطعک و قُلِ الحقَّ و لَوْ عَلیکَ یا علی نَفْسِکَ و أحْسِنْ بِمَنْ أسَاءَ إلیْکَ«

 آیت‌الله سیدمحمد ضیاءآبادی در کتاب «خاتم انبیا، رحمت بی‌انتها» آورده است: مرحوم علامه مجلسی(ره) از امالی مرحوم شیخ صدوق(ره) نقل کرده است که در دستگیره شمشیر رسول اکرم(ص) این چند جمله نوشته شده بود:
«صِلْ مَنْ قطعک و قُلِ الحقَّ و لَوْ عَلیکَ یا علی نَفْسِکَ و أحْسِنْ بِمَنْ أسَاءَ إلیْکَ«
چه جمله‌های پرمحتوایی، آن هم بر قبضه شمشیر! یعنی اکنون که پیامبر(ص) به قدرت رسیده و شمشیر به دست گرفته است چه باید بکند؟ آیا کارش جنگ و خون‌ریزی و بی‌رحمی است یا رحمت و لطف و کرم؟
از آنجایی که شمشیر هم برای دفع مهاجم و رفع مزاحم است از این رو بر دسته‌اش نوشته شده:
«صِلْ مَنْ قطعک؛ اگر کسی از تو برید، تو به او بپیوند».
او به خانه‌ات نیامد تو به خانه‌اش برو؛ از حالت جویا نشد تو از حال او جویا شو؛ نگو که او نیامد من هم نمی‌روم؛ او از حالم نمی‌پرسد من هم نمی‌پرسم.
«قُلِ الحقَّ و لَوْ عَلیکَ یا عَلی نَفْسِکَ؛ (همیشه و در هر جا) آنچه حق است بگو اگرچه به زیانت تمام شود. «
«و أحْسِنْ بِمَنْ أسَاءَ إلیْکَ؛ نیکی کن درباره کسی که به تو بدی کرده است«

خیلی مهم است اگر به کسی که با ما هیچ رابطه‌ای ندارد، نه به ما بدی کرده و نه خوبی، خدمتی کرده و یا مشکلی از او حل کنیم. البته کار خوبی کرده‌ایم؛ اما خیلی کار مهمی انجام نداده‌ایم. زمانی هم که کسی به ما خدمتی کرده و ما هم متقابلاً به او خدمتی می‌کنیم باز هم کار مهمی نکرده‌ایم.
مهم این است که به کسی که به ما بدی کرده، در زندگی ما مشکلی ایجاد کرده و یا چاهی سر راهمان کنده است خوبی کنیم، مشکلش را برطرف و خار را از سر راهش برداریم؛ این است کمال و از مکارم اخلاق است. چرا که الگو و اسوه ما رسول‌الله(ص) فرموده‌اند:
«إنی بعثت لأتمم مکارم الاخلاق«
من آمده‌ام تا مکارم اخلاق را به کمال برسانم.

منبع:فارس

پیامبر اکرم شهید شده اند یا فوت کرده اند؟

بر خلاف تصور مشهور میان مردم، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله با شهادت از دنیا رفتند.پیشنهاد میکنم دانلودش کنید وبخونیدش ، چون خیلی جمع و جور و مختصر و وقت زیادی از شما نمی گیره!(برگرفته از شیعه24)

 دانلود رایگان(حجم : 102 کیلوبایت)(pdf)(هزینه دانلود:1 صلوات برای تعجیل در فرج امام زمان(عج))

زندگی سیاسی-اجتماعی پیامبر اكرم(ص)چگونه بوده است؟

زندگی اجتماعی پیامبر اكرم(ص):حضرت رسول(ص) در طول حیات خود چه در دوران مكی و چه در دوران تشكیل حكومت در مدینه چنان ساده و بی پیرایه بود كه اگر در میان جمعی می‌نشست و ناشناسی وارد می‌شد نمی توانست پیامبر را از وضعیت ظاهری او بشناسد.(1)چرا كه آن حضرت در خوراك و پوشاك و سایر ابعاد زندگی خود همانند دیگر مسلمانان مومن رفتار می كرد
پیامبر(ص) گرفتار تجمل و فریفتة دنیا نشد و هیچ وقت نسبت به كسی هنگام سخن گفتن ترش روئی نكرد، همانند پادشاهان حكومت نكرد و اجازه نمی‌داد كسی پیش پایش بایستد و نسبت به دیگران احترام می‌كرد.(2) آن حضرت فرمودند: دوست ندارم كه امتیازی بین من و شما باشد. زیرا خداوند دوست ندارد كه بنده‌اش را جدا و ممتاز از دیگران ببیند و لذا هنگامی كه سواره بود، اجازه نمی‌داد كسی با او پیاده راه برود.
از خطا و بدرفتاری دیگران چشم پوشی می‌كرد لذا با آن همه آزار قریش، در وقت فتح مكه(سال8هـ) همة آنها را بخشید. پیامبر از كسانی همچون ابوسفیان و هند با آن همه آزار و اذیتی كه كردند درگذشت و وحشی كه عموی ایشان، حمزه را كشته بود مورد عفو و بخشش قرار داد و از گناه او درگذشت...(3)

ادامه نوشته

تا شهید نشوم از جایم تکان نمی خورم!

وقتی زندگی این شهید والا مقام را مرور می کنی، عشق به خدمت، ایثار، فداکاری و دل کندن از دنیای مادی را می نگری، ارادت به ائمه اطهار و پایبندی به اصول و اخلاقیات سفارش شده در دین در سیره زندگی علیرضا نوری موج می زند.
شهید نوری ، شهیدی از خطه شمال کشور است، شهیدی که یک لحظه از حضور در جبهه غافل نبود.
حتی زخم های فراوان بر پیکرش که حاصل ۶ سال حضور مستمر وی در جبهه های جنگ تحمیلی بود، نتوانست اندکی در عزم و تصمیم وی برای ماندن خللی وارد کند.
شهید نوری با آغاز جنگ گروهی ۷۲ نفره از کارکنان راه آهن را آموزش نظامی داد، او با کمک تجربیات بدست آمده طی دوران خدمت و انتقال آنها به این افراد توانست خدمتی ارزنده در شکستن حصر سوسنگرد بکند.
وی در بسیاری از عملیات های دفاع مقدس شرکت داشت و در جریان عملیات والفجر در سال ۶۱ بر اثر انفجار مین یک دست خود را از دست داد.
به گفته یکی از همرزمان شهید نوری، وی پس از قطع دستش گفت: «امانت خدا را به او پس دادم ».
وی جانشین لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) و مسوول حراست راه آهن کل کشور و از فرماندهان اولیه جنگ بود.
اتفاق جالب توجه در زندگی این شهید، ماجرای پیشنهاد پست قائم مقامی وزارت راه به اوست.
خانم «طوبی عرب پوریان» همسر شهید نوری در این باره می گوید: در عملیات ((کربلای ۵)) وی را به سنگر فرا می خوانند تا حکم قائم مقامی وزیر راه و رییس راه آهن کشور را به او ابلاغ کنند ولی ایشان به فرستاده وزیر نگاه می کند و بعد به لباس خاکی خود و عکس شهدا نگاهی می اندازد و سپس آن حکم را پاره می کند و می گوید: به وزیر بگویید، «من علیرضا نوری ساروی آنقدر در این بیابان‌ها می‌مانم تا شهید شوم .»
وی دانش آموخته رشته مهندسی راه و ساختمان در دانشگاه پلی تکنیک بود و پس از استخدام در راه آهن به سمت فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این شرکت منصوب شد...

ادامه نوشته

ساعتی که قبولی دعا ردخور نداره!

محمد بن عَبَدَۀ نیشابوری می‌گوید به امام صادق(علیه‌السلام) عرضه داشتم: همانا مردم از پیامبر (صلی‌الله علیه و آله) روایت می‌کنند که در شب ساعتی است که هیچ بندۀ مؤمنی در آن دعایی نمی‌کند مگر آنکه برایش اجابت می‌شود. امام فرمود: بله.
عرضه داشتم: فدایت گردم، آن چه ساعتی است؟
فرمود: مابین نیمه‌شب و یک‌سوم باقی‌مانده از آن.
عرضه داشتم: آیا آن شبی از شبهای معین است یا هر شب؟
امام فرمود: بلکه هر شب است.
متن عربی حدیث:
أخبَرَنا المُفید عن محمّدِ بن ِ عُمَرَ الجـِعابیِّ عن ِ ابن ِ عُقدَةَ عن محمّدِ بن یوسُفَ عن محمّد بن زیادٍ عن أبی‌آیّوبَ الخَزّاز ِ عن محمّد بن ِ عَبَدَةَ النِّیشابوریِّ، قالَ: قُلتُ لِأبی‌عبدِاللهِ جعفر بن محمّد(علیهماالسلام) إنَّ النّاسَ یَروُونَ عَن ِ النَّبیِّ (صلی‌الله علیه و آله) أنَّ فی الَّیل ِ ساعَة ً  لایَدعُو فیها عَبدٌ مُؤمِنٌ بِدَعوَةٍ إلّا استُجیبَ لَهُ؟ قالَ: نَعَم.
قُلتُ: مَتی هیَ، جُعِلتُ فِداکَ؟ قالَ: ما بَینَ نِصفِ الَّیل ِ إلی الثُّلثِ الباقی مِنهُ. قُلتُ لَهُ: أهِیَ لَیلَةٌ مِنَ اللَّیالی مَعلُومَةٌ، أو کُلُّ لَیلَةٍ؟ قالَ: بَل کُلُّ لَیلَةٍ.”

منبع:پیچک